* РБК — новости

* *

Як довести та отримати компенсацію за пошкоджену чи втрачену посилку

Опубликовано: 22.10.2018

Ваша посилка згоріла, зникла чи пошкоджена? Як це довести та отримати компенсацію – поради від провідних юристів

24 серпня 2018 року у райцентрі Мукачево сталася найбільша пожежа в історії компанії «Нова Пошта». З невідомих поки що причин зайнявся сортувальний центр площею в 2500 кв. м. Будівля згоріла майже вщент, але ніхто не постраждав. Керівництво «Нової Пошти» пообіцяло виплатити клієнтам компенсації за втрачені посилки.

Це – швидше виняток, бо в більшості подібних випадків, навіть якщо пошкодження або втрата поштових відправлень відбулися з вини операторів поштового зв’язку, вони не поспішають виплачувати компенсації. Часто клієнтам доводиться звертатися по послуг юристів та у судовому порядку домагатися виплати компенсацій.

Як довести, що ваша посилка пошкоджена чи втрачена та отримати за це компенсацію – радять провідні юристи з Адвокатського об’єднання «Бачинський та партнери»  Attorneys at law “BK partners” .

На ринку України працює один національний та близько десяти приватних поштово-логістичних операторів. Для них всіх порядок надання послуг поштового зв’язку регулюється положеннями: Цивільного кодексу України, Закону України «Про поштовий зв’язок» від 04.10.2001 р. № 2759-III, іншими нормативно-правовими актами та договором.

На операторів покладається обов’язок забезпечувати схоронність поштових відправлень і грошових коштів з моменту його прийняття для надання поштових послуг до моменту його видачі одержувачу. Вони несуть за це матеріальну відповідальність. Неналежне надання послуг поштового зв’язку – це втрата, нестача, псування або пошкодження прийнятих до перевезення поштових відправлень.

Щоб отримати компенсацію за пошкоджені або втрачені поштові відправлення, клієнти поштових операторів повинні пам’ятати про П’ЯТЬ практичних порад:

1. Зберігайте оригінали та копії документів, які підтверджують факт укладення договору про надання послуг поштового зв’язку.

– якщо договір про надання послуг поштового зв’язку укладено у письмові формі – підтвердженням факту укладення договору є аутентична копія договору із усіма додатками, підписані клієнтом та оператором.

– якщо договір про надання послуг поштового зв’язку укладено в усній формі – підтвердженням факту укладення договору є квитанція, касовий чек тощо, в яких зазначається найменування оператора та об’єкта поштового зв’язку, які надають послуги, дата та вид послуги, її вартість.

2. Відразу після виявлення пошкодження поштового відправлення здійсніть документальне фіксування обсягів завданої шкоди або факту втрати поштового відправлення.

На поштовому відправленні робиться позначка «Надійшло у пошкодженому вигляді», яка засвідчується підписом працівника поштового зв’язку і проставляється відбиток календарного штемпеля.

У разі виявлення розходжень фактичної маси посилки чи листа з оголошеною цінністю, працівник поштового зв’язку повинен скласти відповідний акт, який підписується ним та керівником об’єкта поштового зв’язку.

Якщо під час розкриття поштових відправлень з позначкою «З описом» було виявлено нестачу, заміну, повне або часткове пошкодження чи зіпсуття вкладення, працівник поштового зв’язку складає акт у трьох примірниках, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку та одержувачем. Один примірник акту видається одержувачу.

У випадку виявлення втрати поштового відправлення клієнтам рекомендується вимагати від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і одержувачем.

3. Умови та обставини, які впливають на визначення розміру компенсації за пошкодження або втрату поштового відправлення.

Згідно ст. 18 Закону № 2759-IІІ оператор несе перед клієнтом матеріальну відповідальність у наступних випадках:

– за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошеної цінності – відшкодування вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг;

– за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності – відшкодування його вартості пропорційною масі втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100% вартості послуг поштового зв’язку;

– за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю – відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг;

– за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення – повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг.

До слова, оператор та клієнт в умовах договору про надання послуг поштового зв’язку можуть зазначати інші умови виплати та розмір компенсації за пошкодженні або втрачені поштові відправлення.

Для прикладу, умовами Публічного договору про надання послуг з організації перевезення відправлень (публічний договір компанії «Нова Пошта») передбачається таке: якщо поштове відправлення без оголошеної цінності було повністю втрачене, то клієнт має право отримати від Експедитора компенсацію у розмірі провізної плати, сплаченої Замовником Експедитору за надані послуги з організації перевезення поштового відправлення. У випадку, якщо поштове відправлення з оголошеною цінністю було повністю втрачене, то Замовник має право отримати компенсацію у розмірі суми, що дорівнює оголошеній вартості поштового відправлення (але не більше, ніж фактичну вартість відправлення), та суму провізної плати за надані послуги з організації перевезення поштового відправлення.

Отже, розмір компенсації за втрачене поштове відправлення буде пропорційно залежати від суми оголошеної цінності поштового відправлення, а не від фактичної вартості речей, які відправлялися у поштовому відправлені.

Оператор може бути звільненим від матеріальної відповідальності перед клієнтом, якщо доведе, що втрата або пошкодження вкладення поштового відправлення сталися внаслідок дії непереборної сили (землетрус, ураган, повінь тощо).

4. На підставі наявних доказів (акти, фото-фіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за пошкоджене або втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь клієнту у місячний термін з моменту відправлення претензій.

5. Клієнти мають право звернутися до суду з позовом до оператора про виплату компенсації за пошкоджене або втрачене поштове відправлення у випадках:

– якщо оператор не направив відповідь на претензію про компенсацію пошкодженого або втраченого поштового відправлення у місячний термін;

– якщо оператор відмовив у повному або частковому обсязі задовольнити претензію про компенсацію пошкодженого або втраченого поштового відправлення;

– незгоди клієнта розміром відшкодування завданих йому фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої вигоди через неналежне виконання операторами своїх зобов’язань.

У вище вказаних випадках законодавством України передбачається застосування спеціальний строк позовної давності в один рік.

Підготував молодший юрист Адвокатського об’єднання «Бачинський і партнери»  Volodymyr Dumanskyi

Реклама

Популярные новости

Агентство по эскорт услугам
У многих слово «эскорт» ассоциируется с элитным сопровождением, дорогими машинами и длинноногими красавицами-моделями, которых богатые владельцы крупных фирм берут с собой на светские рауты в качестве

Франшиза страхового агентства
К Вашему вниманию франшиза страхового агентства — Точка Страхования. Основными направлениями деятельности являются реализация полисов ОСАГО и КАСКО. Что входит в франшизу• Техническая поддержка наших

Детективные агентства киева
На страницах нашего сайта Вы найдете много полезной информации, которая необходима в повседневной жизни. Вы имеете возможность обратиться к нам, оставив заявку либо позвонить по одному из номеров, указанных

Федеральное агентство по техническому регулированию
В 2003 году, 1 июля, вступил в действие ФЗ, определяющий основы технического регулирования. В рамках закона создана новая система установления норм для производственных процессов, продукции, услуг и работ.

Btl агентство полного цикла
Нередко рекламные услуги заказываются одновременно у нескольких поставщиков: одна фирма выполняет полиграфию, другая проводит исследование рынка, третья следит за общей успешностью проводимых мероприятий.

Русское агентство новостей
Русское Агентство Новостей (РуАН) создано, как альтернатива разнузданному, повсеместному шабашу, развёрнутому в СМИ равнодушными, недалёкими, продажными и недружественными к нормальным людям персонажами,

Мегаполис сервис агентство недвижимости
Агентство недвижимости «Мегаполис Сервис», предлагает все виды риэлторских услуг на рынке недвижимости. Купля-продажа, обмен квартир, домов, комнат, земельных участков, коттеджей, коммерческой недвижимости.

Сдать квартиру через агентство
Почему стоит держаться подальше от агентств недвижимости Что бы ответить на первый вопрос и понять почему идея сдать квартиру через агентство не самая блестящая, мне придется процитировать книгу “6

Агентство по подбору домашнего персонала
Проблема поиска хорошей няни, надежной помощницы по хозяйству, квалифицированного репетитора для ребенка или сиделки для пожилого родственника знакома многим людям. Избавить их от множества хлопот по

Hays кадровое агентство
Что можно улучшить: Мне пришел отклик на сайте hh.ru на вакансию Личный помощник руководителя. В интернете я не нашла ни слова о них (собственно, поэтому и пишу


Реклама

Календарь новостей

Реклама

Архив новостей

Реклама

rss